Warsztaty przyrodnicze dla uczniów szkoły podstawowej


Eksperymenty na festynie rodzinnym
22 czerwca 2017

   Na Festynie Rodzinnym 11 czerwca zorganizowaliśmy kącik EKSPERYMENTY,  na którym uczniowie Jakub i Ola zaprezentowali kilka doświadczeń m.in.:  węże faraona, ogniste bańki, pasta dla słonia, smok.  Pokazy cieszyły się dużym zainteresowaniem uczestników festynu szczególne eksperyment samozapłon, w którym prowadzący podpalał dłonie ochotników z publiczności. Bez obawy, wszystko odbywało się pod ścisłym nadzorem nauczycieli i było […]

Elektryczność.
27 marca 2017

Zajęcia 16 marca poświęcone zostały budowaniu prostych obwodów elektrycznych. Zbudowaliśmy obwody z żarówkami, przełącznikami prądu, wiatrakami, głośnikami. Wszystko to umożliwiły zestawy Mały elektronik zakupione w ramach projektu.   

Magnetyzm
27 marca 2017

Zajęcia 9 marca poświęciliśmy  magnetyzmowi.  Zbadaliśmy czy magnesy przyciągają wszystko, magnetyzm podwodny, zrobiliśmy zawody magnesów ( czy magnesy różnych kształtów i rozmiarów przyciągają tak samo). Za pomocą opiłków żelaza zaobserwowaliśmy przebieg linii pola magnetycznego. sprawdziliśmy że magnesy jednoimienne odpychają się.

Jak rozprzestrzenia się światło?
27 marca 2017

Zajęcia 2 lutego poświęciliśmy zagadnieniu rozprzestrzeniania się światła.  Przeanalizowaliśmy zjawisko odbicia. Podsumowaniem naszych prac było zbudowanie peryskopu. Kolejne zajęcia poświęciliśmy na zbudowanie camera obscura, czyli prostego aparatu fotograficznego.  

Dlaczego ciała zanurzone w cieczy wydają się lżejsze?
27 marca 2017

Na zajęciach 12 stycznia wykonywaliśmy doświadczenia mające przybliżyć dzieciom prawo Archimedesa. Zadaliśmy sobie także pytanie: „Dlaczego niektóre ciała unoszą się na wodzie, a inne nie? Zajęliśmy się także efektem solanki i doszliśmy do wniosku że:” wszystkie substancje o ciężarze właściwym mniejszym od ciężaru właściwego wody unoszą się na jej powierzchni.

Zajęcia 05.01. 2017. Napięcie powierzchniowe.
10 stycznia 2017

Na zajęciach 5 stycznia zajmowaliśmy się napięciem powierzchniowym wody. Wykonaliśmy następujące doświadczenia: Doś. 1 Pytanie badawcze: Czy woda ma skórę? Obserwacje: Igła delikatnie położona na wodzie nie tonie, lecz pływa po powierzchni. Wniosek:Cząsteczki na powierzchni wody tworzą błonę, która utrzymuje lekkie ciała. Siła wiążąca cząsteczki to napięcie powierzchniowe. Doś. 2 Pytanie badawcze: Czy tkanina może […]